A Focusfox név ismerősen cseng a hazai és nemzetközi filmes berkekben egyaránt. 1994-ben alakultunk mint az első és akkor még egyetlen magyarországi digitális utómunkastúdió. Azóta nagy utat jártunk be, melynek során a filmkészítés minden területén megvetettük a lábunkat.

Teljes körű, magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk partnereink számára: legyen szó reklámról, animációról, rövid-, dokumentum- vagy játékfilmről. A hozzánk érkező képi és hangutómunkák mellett mi magunk is komplett filmprodukciókat készítünk, amiben saját erőforrásainkon túl segítségünkre van a Magyar Nemzeti Filmalappal folytatott gyümölcsöző együttműködésünk.

Európa egyik legfejlettebb -THX és Dolby minősítést kapott - hangkeverő stúdiójával büszkélkedhetünk, ahol már eddig is számos magyar és több amerikai nagyjátékfilm hangosítása készült. Miközben folyamatosan lépést tartunk a filmes trendek változásaival és a digitális technika fejlődésével, küldetésünknek tekintjük a hagyományos, filmes technológia életben tartását is.

 

SZOLGÁLTATÁSAINK


FLAME

CGI

GRADING

SOUND

AVID

CINELAB

FLAME

A kompozitálás elmaradhatatlan eleme a mai filmkészítésnek.
Több platformot használunk, közöttük 2 db Flame munkaállomást.

CGI

Ez a legnagyobb részlegünk. Egyre több munkát készítünk játékfilmekhez, de ma még a reklámfilmes betétek vannak túlsúlyban.

GRADING

A játékfilmek és a reklámfilmek fényeléséhez (színkorrekciójához) is Baselight korrektorokat használunk. A játékfilmeket (beleértve a 3D filmeket is) a csúcsminőségű Cinemix mozitermünkben fényeljük 9 méter széles Stewart vásznon

HANG

A hangkészítés minden elemével foglalkozunk: helyszíni felvétel, hangvágás, utószinkron, zörej, hangkeverés, hang design stb. Minden stúdióinkat a feladatának megfelelően terveztük meg.

AVID

Négy Avid stúdiót kínálunk, a felhasználás igényei szerinti méretben és stílusban. Minden munkahely kapcsolódik a központi Isis szerverünkhöz.

FOCUSFOX CINELABS HUNGARY

A Labort 2002-től üzemeltetjük (építésekor Kodak Cinelabs Hungary név alatt nyílt meg). A Focusfox Stúdió feladatának tekinti a hagyományos filmes technológia életbentartását , ezért miután a pozitív film nyersanyag vetítési médiumként vesztett népszerűségéből, a labort ma már csak negatív hívó laborként működtetjük.

BLACK / GREENBOX

Házon belül építettünk egy 6x5 m-es greenbox végtelenített hátteret, amit a legjobbnak tartott Rosco festékkel festettünk le. A kis műtermünk ideálisan, kényelmesen használható kiebb produkciók és packshotok felvételéhez. Háttér világításként a mennyezeti világítási sínekhez rögzített Sky Panels (Arri) lámpákat kínálunk.

FILMRESTAURÁLÁS

Speciális célszoftvereket használunk a digitális filmrestaurálásnál (koszkiszedés, villogás csökkentése, képstabilizálás stb), de az általános felhasználású berendezéseink (CGI, Flame, Baselight színkorrektor stb) is bármikor bevethetőek a legjobb eredmény eléréséhez. Hangrestaurálást is végzünk a hangstúdióinkban. A világszínvonalú szoftvereink mellett természetesen nagyon büszkék vagyunk a tapasztalt, tehetséges restauráló csapatunkra!

FILMRESTAURÁLÁS REFERENCIÁK

Emberek a havason
Fekete-fehér film, 4:3 képarány, 90 perc. Rendező: Szőts István
A filmet 1941-ben forgatták és az olasz neorealista filmkészítők iskolateremtő műként tisztelték. A forgatás Erdélyben zajlott a II. Világháború idején nagyon nehéz körülmények között és ez nyomot hagyott a film fizikai állapotán.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
Ének a búzamezőkről
Fekete-fehér film, 4:3 képarány, 81 perc. Rendező: Szőts István
A film terve még a II. Világháború előtt megszületett ám a forgatásra csak 1947-ben került sor. Koronként különböző politikai okok késleltették a film készítését s végül (szintén politikai okokból) a megvalósult mű fontos elemekben különbözik az eredeti forgatókönyvtől.
A film restaurálásának talán legnagyobb kihívása az volt, hogy a háború utáni súlyos filmnyersanyag hiány miatt szokatlanul sokfajta, maradék nyersanyagot használtak a forgatáson.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
A beszélő köntös

Részben színes film, 4:3 képarány, 89 perc. Rendező: Radványi Géza

Az első magyar (részben) színes film. Az 1941-ben regnáló Magyar Kormány mindössze 10 percnyi újonnan kifejlesztett AGFA színes negatívot kapott és ezt mindet a Beszélő köntös forgatásánál használták fel. Olyan hatékonyan sikerülek a felvételi munkálatok, hogy végül mind a 10 perc belekerült az amúgy fekete-fehér műbe.

Ludas Matyi

A Ludas Matyi az első teljes hosszában színes magyar játékfilm. Gevaert negatívra forgatták, amelyik az idők során drámai módon elvesztette a színtelítettségét. Spirit Datacine film szkennerrel és daVinci színkorrektorral teszteket végeztünk a színek visszanyerésére meglepően jó eredménnyel, csaknem a teljes színspektrumot rekonstruálni tudtuk. A tesztet SD felbontásban végeztük, az eredmény a mellékelt videón látható.

Narráció hiányában kis írásbeli segítség a látványhoz:
1. lila-fehér monochrom képek: az eredeti negatív korrekció nélkül
2. zöld-barna képek: az eredeti, korrekció nélküli negatív pozitívra invertálva
3. barna árnyalatú valós képek: színkorrigált, restaurált eredmény.

Szerelem
Ezt a remekművet tartják a valaha készült legjobb magyar filmnek. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a filmmel és az alkotókkal (Makk Károly rendező és Tóth Janó operatőr) sokéves a munkakapcsolatunk. Mi készítettük az első Digitális Betacam verziót majd évekkel később az első HD kópiát. 45 évvel a nagy sikere után (1971), mikor a Szerelem elnyerte Jury Prize Ex-aequo díjat és a főszereplő színésznők (Törőcsik Mari és Darvas Lili) különdíjat kaptak, 2016-ban a Cannes-i Filmfesztivál szervezői meghívták a Szerelmet díszvetítésre. Nekünk jutott a megtiszteltetés, hogy elkészítsük a film képének teljes felújítását 4k felbontásban (a hang felújítását a Magyar Filmlaborral készítette el).
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
Angi Vera
Szerencsés Dániel
Szerencsés Dániel

ILYEN VOLT - ILYEN LETT


UTÓMUNKA REFERENCIÁK

JÁTÉKFILMEK


VISSZAJELZÉSEK A PRODUKCIÓKTÓL


  • Sean Cooney
    The Boy in the Striped Pajamas - Miramax

    Dear Csaba, lt has been great to work with you and your team on this project as well. We appreciate the great personal sacrifices you made to ensure things went smoothly. I think I speak for all involved when I say that we couldn't have successfully managed to achieve processing and telecine under one roof in Hungary without all your dilligence and hard work. Thanks and all the best

    Sean Cooney
    Director, Post Production, Miramax
  • Sean Cooney
    The Boy in the Striped Pajamas - Miramax
    Dear Csaba, lt has been great to work with you and your team on this project as well. We appreciate the great personal sacrifices you made to ensure things went smoothly. I think I speak for all involved when I say that we couldn't have successfully managed to achieve processing and telecine under one roof in Hungary without all your dilligence and hard work. Thanks and all the best


    Sean Cooney
    Director, Post Production, Miramax
  •  Mary Richards
    The Boy in the Striped Pajamas - Miramax

    Huge THANK YOU for everything you did for this film. I am very happy that you consider it your film - you have given so much time and dedication to it.


    Mary Richards
    Producer, Miramax
  •  Mary Richards
    The Boy in the Striped Pajamas - Miramax

    Huge THANK YOU for everything you did for this film. I am very happy that you consider it your film - you have given so much time and dedication to it.


    Mary Richards
    Producer, Miramax
  • Moira Brophy
    Einstein - HBO

    I thought Budapest was beautiful & I loved the facilify so hopefully will be back Thanks again

    Moira Brophy
    Post Production Supervisor, HBO
  • Moira Brophy
    Einstein - HBO

    I thought Budapest was beautiful & I loved the facility so hopefully will be back Thanks again

    Moira Brophy
    Post Production Supervisor, HBO
  • Simon Brasse
    John Adams - HBO

    Dear Frank, László and everyone else who has worked on John Adams. I just wanted to thank you all for your hard work and tell you how happy I was with how everything worked out! Despite the vast volume of material you guys never got too far behind and I thought you all did a great job. Thanks for all of your help and I look forward to working with you again!

    Simon Brasse
    Assistant editor, HBO
  • Simon Brasse
    John Adams - HBO

    Dear Frank, László and everyone else who has worked on John Adams. I just wanted to thank you all for your hard work and tell you how happy I was with how everything worked out! Despite the vast volume of material you guys never got too far behind and I thought you all did a great job. Thanks for all of your help and I look forward to working with you again!

    Simon Brasse
    Assistant editor, HBO
  • Liz Corbett
    John Adams - HBO

    Csaba, I am happy for Focus Fox & for the project too. It was a big show for your staff, but I knew your team could pull it off. Thank you again fór all of your support & hard work. Thank you again & please thank the Focus Fox crew too.

    Liz Corbett
    Post Production Supervisor, HBO
  • Liz Corbett
    John Adams - HBO

    Csaba, I am happy for Focus Fox & for the project too. It was a big show for your staff, but I knew your team could pull it off. Thank you again fór all of your support & hard work. Thank you again & please thank the Focus Fox crew too.

    Liz Corbett
    Post Production Supervisor, HBO
  • Tom Karnowski
    Brother’s Bloom - De Moss Production

    Thanks for all your service on the film. We all have firm belief that this will be a great film and that all involved will be proud to have been a part of it. As usual, your cooperation with this is much appreciated.

    Tom Karnowski
    Producer, De Moss Production
  • Tom Karnowski
    Brother’s Bloom - De Moss Production

    Thanks for all your service on the film. We all have firm belief that this will be a great film and that all involved will be proud to have been a part of it. As usual, your cooperation with this is much appreciated.

    Tom Karnowski
    Producer, De Moss Production

AMIÉRT MINKET ÉRDEMES VÁLASZTANI




ILYENEK VOLTUNK

Ilyenek voltunk

1993


Hosszú előkészítő munka előzte meg a Focusfox indulását. 1993-ban meglátogattuk a montreaux-i Broadcast Kiállítást a Genfi-tó partján.


1994


Az indulás alapfeltétele volt, hogy a már beharangozott Digital Betacam valóban elérhetővé váljon. Kiállításon már láttuk Las Vegasban és Amszterdamban is, mely kiállításokon azóta is rendszeres látogatók vagyunk.


A Digital Betacam képmagnók az amszterdami kiállításon, ahol meg is rendeltük őket (kordokumentum a bundesliga frizura).


A Focusfox Stúdió nevét a 20th Century Fox magyar alapítója, William Fox ihlette. Stílszerűen az egykor Kertész Mihály által alapított pasaréti filmstúdióban kezdtük meg működésünket.


Az akkori csúcstechbológiát képviselő gépek balról jobbra: Soundcraft hangkeverő, BVE-910 Sony editor, BTS Diamand switcher, Abekas A57 dual trükk gép és Aaton feliratozó.


A Stúdió szívét, a BTS Diamant képkeverő pultot a bécsi Philips kereskedőtől, Fritz Lang úrtól vettük meg.


Az operációs programokat természetesen floppy lemezeken kaptuk meg.


Első logonkat Kauker Zsolt kollegánk tervezte.


1995


A hazai reklámfilmkészítés aranykorának kezdete egybeesett a Focusfox indulásával. Sok híres játékfilmes alkotó (pl. Tímár Péter, Andor Tamás, Szatmári Péter) is aktív részt vállalt ebben az új világban.


Kameráinkkal elkezdődött a telephelyen lévő műteremben a Xenia láz c. ifjúsági TV sorozat felvétele.


Elindítottuk az Avid stúdiónkat is, a fantasztikus 54 GB-os háttértárolóval.


A később legendássá váló Fox konyha.


Első demo anyagunk.


1996


Amerika választásra készült (Bill Clinton nyerte másodjára), és ezt a NAB expora is behozták. A Focusfox első éve várakozáson felül sikerült, így elmondhatjuk, hogy ha más módon is, de egy választást akkor már mi is megynyertünk.


Villámlátogatás a Grand Canyon-ban.


Kalifornia egy látványosságát, a Zabriskie Point-ot Antonioni azonos című filmje tette világhírűvé.


Török Laci vezetésével elindult a CGI (az akkori nomenklatúra szerint: 3D) stúdiónk, a soraiban Ócsai Lacival és Illés Szabival.


Az őszi, amszterdami kiállításon az Eclipse grafikai pultunk gyártójának, a Getris Images-nak a standján feltűnt az általunk készített "Nyitnikék" című Westel reklám is.


1997


A Focusfox pályafutásának egyik legmeghatározóbb éve várt ránk. Hosszú tárgyalásban álltunk a Quantel-lel, a trükkészítés császárának, a Domino-nak a gyártójával. Nagy meglepetésünkre egy mini jet repülőgépet küldtek értünk, hogy megnézhessük a Newbury-ban lévő üzemüket. Természetesen mentünk...


Egy másik nehéz döntés is várt ránk, ám itt nem termékek között kellett választanunk, hanem a rendkívül magas vételár (300 millió Ft) megtérülhetősége volt a dillema. A forradalmi Spirit filmátíróról volt szó. Majd minden róla szóló hírben kiemelték, hogy semmivel sem összemérhető.


Először csak a hivatalos fotóját láthattuk.


A dolgok szerencsére úgy alakultak, hogy szeptemberben megrendelhettük ezt a fantasztikus készüléket Amszterdamban az IBC-n, ahol a kiállított készülkre rá volt írva a nevünk, ezért fényképezkedtünk vele.


Boldogan kocintottunk egymással és a készülék gyártójának, a Philips-nek a képviselőjével.


Az újságok a "millió dolláros üzletek" cím alatt számolt be a vásárlásról. Röpke 1,5 alatt "top Budapest post house" lettünk.


A készülékek 2017 telén érkeztek meg a Pasaréti útra, ahol egy otthonos hangulat kialakításával vágtunk bele a magyar filmesek meggyőzésébe, hogy nálunk is megkapják azt, amiért addig Bécsbe jártak dolgozni.


Fényelőként az akkori világverő berendezést, a daVinci korrektort választotuk.


Az avatásra a Philips és a daVinci képvíselőit kértük fel, akik stílszerűen egy filmszalagot vágtak ketté.


Balról a második, szemüveges úriember Mark Lawrence, a Quantel kereskedője,mellette pedig Kende Iván operatőr.

CSAPATUNK