A Focusfox név ismerősen cseng a hazai és nemzetközi filmes berkekben egyaránt. 1994-ben alakultunk mint az első és akkor még egyetlen magyarországi digitális utómunkastúdió. Azóta nagy utat jártunk be, melynek során a filmkészítés minden területén megvetettük a lábunkat.
Teljes körű, magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk partnereink számára: legyen szó reklámról, animációról, rövid-, dokumentum- vagy játékfilmről. A hozzánk érkező képi és hangutómunkák mellett mi magunk is komplett filmprodukciókat készítünk, amiben saját erőforrásainkon túl segítségünkre van a Magyar Nemzeti Filmalappal folytatott gyümölcsöző együttműködésünk.
Európa egyik legfejlettebb -THX és Dolby minősítést kapott - hangkeverő stúdiójával büszkélkedhetünk, ahol már eddig is számos magyar és több amerikai nagyjátékfilm hangosítása készült. Miközben folyamatosan lépést tartunk a filmes trendek változásaival és a digitális technika fejlődésével, küldetésünknek tekintjük a hagyományos, filmes technológia életben tartását is.
![kodakzb](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/kodakzb.jpg)
FOCUSFOX CINELABS HUNGARY
A Labort 2002-től üzemeltetjük (építésekor Kodak Cinelabs Hungary név alatt nyílt meg). A Focusfox Stúdió feladatának tekinti a hagyományos filmes technológia életbentartását , ezért miután a pozitív film nyersanyag vetítési médiumként vesztett népszerűségéből, a labort ma már csak negatív hívó laborként működtetjük.![gbzb](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/gbzb.jpg)
BLACK / GREENBOX
Házon belül építettünk egy 6x5 m-es greenbox végtelenített hátteret, amit a legjobbnak tartott Rosco festékkel festettünk le. A kis műtermünk ideálisan, kényelmesen használható kiebb produkciók és packshotok felvételéhez. Háttér világításként a mennyezeti világítási sínekhez rögzített Sky Panels (Arri) lámpákat kínálunk.![filmrest-zb](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/filmrest-zb.jpg)
FILMRESTAURÁLÁS
Speciális célszoftvereket használunk a digitális filmrestaurálásnál (koszkiszedés, villogás csökkentése, képstabilizálás stb), de az általános felhasználású berendezéseink (CGI, Flame, Baselight színkorrektor stb) is bármikor bevethetőek a legjobb eredmény eléréséhez. Hangrestaurálást is végzünk a hangstúdióinkban. A világszínvonalú szoftvereink mellett természetesen nagyon büszkék vagyunk a tapasztalt, tehetséges restauráló csapatunkra!FILMRESTAURÁLÁS REFERENCIÁK
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/emberek-a-havason.jpg)
A filmet 1941-ben forgatták és az olasz neorealista filmkészítők iskolateremtő műként tisztelték. A forgatás Erdélyben zajlott a II. Világháború idején nagyon nehéz körülmények között és ez nyomot hagyott a film fizikai állapotán.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/enek_a_buzamezokrol.jpg)
A film terve még a II. Világháború előtt megszületett ám a forgatásra csak 1947-ben került sor. Koronként különböző politikai okok késleltették a film készítését s végül (szintén politikai okokból) a megvalósult mű fontos elemekben különbözik az eredeti forgatókönyvtől.
A film restaurálásának talán legnagyobb kihívása az volt, hogy a háború utáni súlyos filmnyersanyag hiány miatt szokatlanul sokfajta, maradék nyersanyagot használtak a forgatáson.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/beszelo_kontos.jpg)
Részben színes film, 4:3 képarány, 89 perc. Rendező: Radványi Géza
Az első magyar (részben) színes film. Az 1941-ben regnáló Magyar Kormány mindössze 10 percnyi újonnan kifejlesztett AGFA színes negatívot kapott és ezt mindet a Beszélő köntös forgatásánál használták fel. Olyan hatékonyan sikerülek a felvételi munkálatok, hogy végül mind a 10 perc belekerült az amúgy fekete-fehér műbe.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/ludas_matyi.jpg)
A Ludas Matyi az első teljes hosszában színes magyar játékfilm. Gevaert negatívra forgatták, amelyik az idők során drámai módon elvesztette a színtelítettségét. Spirit Datacine film szkennerrel és daVinci színkorrektorral teszteket végeztünk a színek visszanyerésére meglepően jó eredménnyel, csaknem a teljes színspektrumot rekonstruálni tudtuk. A tesztet SD felbontásban végeztük, az eredmény a mellékelt videón látható.
Narráció hiányában kis írásbeli segítség a látványhoz:
1. lila-fehér monochrom képek: az eredeti negatív korrekció nélkül
2. zöld-barna képek: az eredeti, korrekció nélküli negatív pozitívra invertálva
3. barna árnyalatú valós képek: színkorrigált, restaurált eredmény.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/szerelem.jpg)
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/Szerelem_box_med.jpeg)
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/Szerelem1_L.jpeg)
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/Szerelem2_med.jpeg)
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/Angi_Vera.jpg)
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/05/angi-grading-2-opt.jpg)
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/02/Szerencses_daniel.jpg)
ILYEN VOLT - ILYEN LETT
![1B-opt](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/05/1B-opt.jpg)
![1A-opt](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/05/1A-opt.jpg)
![2B](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/2B.png)
![2A](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/2A.png)
![3B](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/3B-1.png)
![3A](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/3A-1.png)
![4B](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/4B-1.png)
![4A](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/4A-1.png)
![5A](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/5A-1.png)
![5B](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/5B-1.png)
![6B](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/6B-1.png)
![6A](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/03/6A-1.png)
UTÓMUNKA REFERENCIÁK
monguz
- Client
- https://www.imdb.com/video/vi1157809945/?ref_=nv_sr_srsg_2_tt_8_nm_0_q_mongoo
- Website
- View website
Aktív Magyarország – Szabadulj ki a termeszetbe 45sec
- Website
- View website
Aktív Magyarország – Szabadulj ki a termeszetbe 45sec
- Website
- View website
A magyar nóta belga mestere
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt9638052/
- Website
- View website
A magyar nóta belga mestere
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt9638052/
- Website
- View website
The Sinister Shadow
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt6150000/
- Website
- View website
JÁTÉKFILMEK
VISSZAJELZÉSEK A PRODUKCIÓKTÓL
AMIÉRT MINKET ÉRDEMES VÁLASZTANI
- Több mint 20 év tapasztalat
- Magasan képzett szakemberek
- Professzionális felszerelés
- Kreativitás
- Pozitív hozzáállás
- Ár/érték arányos költségek
ILYENEK VOLTUNK
1993
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1993.jpg)
Hosszú előkészítő munka előzte meg a Focusfox indulását. 1993-ban meglátogattuk a montreaux-i Broadcast Kiállítást a Genfi-tó partján.
1994
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_2.jpg)
Az indulás alapfeltétele volt, hogy a már beharangozott Digital Betacam valóban elérhetővé váljon. Kiállításon már láttuk Las Vegasban és Amszterdamban is, mely kiállításokon azóta is rendszeres látogatók vagyunk.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_3.jpg)
A Digital Betacam képmagnók az amszterdami kiállításon, ahol meg is rendeltük őket (kordokumentum a bundesliga frizura).
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_4.jpg)
A Focusfox Stúdió nevét a 20th Century Fox magyar alapítója, William Fox ihlette. Stílszerűen az egykor Kertész Mihály által alapított pasaréti filmstúdióban kezdtük meg működésünket.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_5.jpg)
Az akkori csúcstechbológiát képviselő gépek balról jobbra: Soundcraft hangkeverő, BVE-910 Sony editor, BTS Diamand switcher, Abekas A57 dual trükk gép és Aaton feliratozó.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_7.jpg)
A Stúdió szívét, a BTS Diamant képkeverő pultot a bécsi Philips kereskedőtől, Fritz Lang úrtól vettük meg.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_8.jpg)
Az operációs programokat természetesen floppy lemezeken kaptuk meg.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1994_9.jpg)
Első logonkat Kauker Zsolt kollegánk tervezte.
1995
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1995_1.jpg)
A hazai reklámfilmkészítés aranykorának kezdete egybeesett a Focusfox indulásával. Sok híres játékfilmes alkotó (pl. Tímár Péter, Andor Tamás, Szatmári Péter) is aktív részt vállalt ebben az új világban.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1995_3.jpg)
Kameráinkkal elkezdődött a telephelyen lévő műteremben a Xenia láz c. ifjúsági TV sorozat felvétele.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/05/1995_07_Avid-opt.gif)
Elindítottuk az Avid stúdiónkat is, a fantasztikus 54 GB-os háttértárolóval.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1995_5.jpg)
A később legendássá váló Fox konyha.
Első demo anyagunk.
1996
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1996_1.jpg)
Amerika választásra készült (Bill Clinton nyerte másodjára), és ezt a NAB expora is behozták. A Focusfox első éve várakozáson felül sikerült, így elmondhatjuk, hogy ha más módon is, de egy választást akkor már mi is megynyertünk.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1996_2.jpg)
Villámlátogatás a Grand Canyon-ban.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1996_3.jpg)
Kalifornia egy látványosságát, a Zabriskie Point-ot Antonioni azonos című filmje tette világhírűvé.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1996_4.jpg)
Török Laci vezetésével elindult a CGI (az akkori nomenklatúra szerint: 3D) stúdiónk, a soraiban Ócsai Lacival és Illés Szabival.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1996_5.jpg)
Az őszi, amszterdami kiállításon az Eclipse grafikai pultunk gyártójának, a Getris Images-nak a standján feltűnt az általunk készített "Nyitnikék" című Westel reklám is.
1997
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_1.jpg)
A Focusfox pályafutásának egyik legmeghatározóbb éve várt ránk. Hosszú tárgyalásban álltunk a Quantel-lel, a trükkészítés császárának, a Domino-nak a gyártójával. Nagy meglepetésünkre egy mini jet repülőgépet küldtek értünk, hogy megnézhessük a Newbury-ban lévő üzemüket. Természetesen mentünk...
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_3.jpg)
Egy másik nehéz döntés is várt ránk, ám itt nem termékek között kellett választanunk, hanem a rendkívül magas vételár (300 millió Ft) megtérülhetősége volt a dillema. A forradalmi Spirit filmátíróról volt szó. Majd minden róla szóló hírben kiemelték, hogy semmivel sem összemérhető.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_4.jpg)
Először csak a hivatalos fotóját láthattuk.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_5.jpg)
A dolgok szerencsére úgy alakultak, hogy szeptemberben megrendelhettük ezt a fantasztikus készüléket Amszterdamban az IBC-n, ahol a kiállított készülkre rá volt írva a nevünk, ezért fényképezkedtünk vele.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_6.jpg)
Boldogan kocintottunk egymással és a készülék gyártójának, a Philips-nek a képviselőjével.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_7.jpg)
Az újságok a "millió dolláros üzletek" cím alatt számolt be a vásárlásról. Röpke 1,5 alatt "top Budapest post house" lettünk.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_10.jpg)
A készülékek 2017 telén érkeztek meg a Pasaréti útra, ahol egy otthonos hangulat kialakításával vágtunk bele a magyar filmesek meggyőzésébe, hogy nálunk is megkapják azt, amiért addig Bécsbe jártak dolgozni.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_11.jpg)
Fényelőként az akkori világverő berendezést, a daVinci korrektort választotuk.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_12.jpg)
Az avatásra a Philips és a daVinci képvíselőit kértük fel, akik stílszerűen egy filmszalagot vágtak ketté.
![](https://focusfox.hu/wp-content/uploads/2017/04/1997_13.jpg)
Balról a második, szemüveges úriember Mark Lawrence, a Quantel kereskedője,mellette pedig Kende Iván operatőr.