





A Focusfox név ismerősen cseng a hazai és nemzetközi filmes berkekben egyaránt. 1994-ben alakultunk mint az első és akkor még egyetlen magyarországi digitális utómunkastúdió. Azóta nagy utat jártunk be, melynek során a filmkészítés minden területén megvetettük a lábunkat.
Teljes körű, magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk partnereink számára: legyen szó reklámról, animációról, rövid-, dokumentum- vagy játékfilmről. A hozzánk érkező képi és hangutómunkák mellett mi magunk is komplett filmprodukciókat készítünk, amiben saját erőforrásainkon túl segítségünkre van a Magyar Nemzeti Filmalappal folytatott gyümölcsöző együttműködésünk.
Európa egyik legfejlettebb -THX és Dolby minősítést kapott - hangkeverő stúdiójával büszkélkedhetünk, ahol már eddig is számos magyar és több amerikai nagyjátékfilm hangosítása készült. Miközben folyamatosan lépést tartunk a filmes trendek változásaival és a digitális technika fejlődésével, küldetésünknek tekintjük a hagyományos, filmes technológia életben tartását is.

FOCUSFOX CINELABS HUNGARY
A Labort 2002-től üzemeltetjük (építésekor Kodak Cinelabs Hungary név alatt nyílt meg). A Focusfox Stúdió feladatának tekinti a hagyományos filmes technológia életbentartását , ezért miután a pozitív film nyersanyag vetítési médiumként vesztett népszerűségéből, a labort ma már csak negatív hívó laborként működtetjük.
BLACK / GREENBOX
Házon belül építettünk egy 6x5 m-es greenbox végtelenített hátteret, amit a legjobbnak tartott Rosco festékkel festettünk le. A kis műtermünk ideálisan, kényelmesen használható kiebb produkciók és packshotok felvételéhez. Háttér világításként a mennyezeti világítási sínekhez rögzített Sky Panels (Arri) lámpákat kínálunk.
FILMRESTAURÁLÁS
Speciális célszoftvereket használunk a digitális filmrestaurálásnál (koszkiszedés, villogás csökkentése, képstabilizálás stb), de az általános felhasználású berendezéseink (CGI, Flame, Baselight színkorrektor stb) is bármikor bevethetőek a legjobb eredmény eléréséhez. Hangrestaurálást is végzünk a hangstúdióinkban. A világszínvonalú szoftvereink mellett természetesen nagyon büszkék vagyunk a tapasztalt, tehetséges restauráló csapatunkra!FILMRESTAURÁLÁS REFERENCIÁK

A filmet 1941-ben forgatták és az olasz neorealista filmkészítők iskolateremtő műként tisztelték. A forgatás Erdélyben zajlott a II. Világháború idején nagyon nehéz körülmények között és ez nyomot hagyott a film fizikai állapotán.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.

A film terve még a II. Világháború előtt megszületett ám a forgatásra csak 1947-ben került sor. Koronként különböző politikai okok késleltették a film készítését s végül (szintén politikai okokból) a megvalósult mű fontos elemekben különbözik az eredeti forgatókönyvtől.
A film restaurálásának talán legnagyobb kihívása az volt, hogy a háború utáni súlyos filmnyersanyag hiány miatt szokatlanul sokfajta, maradék nyersanyagot használtak a forgatáson.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.

Részben színes film, 4:3 képarány, 89 perc. Rendező: Radványi Géza
Az első magyar (részben) színes film. Az 1941-ben regnáló Magyar Kormány mindössze 10 percnyi újonnan kifejlesztett AGFA színes negatívot kapott és ezt mindet a Beszélő köntös forgatásánál használták fel. Olyan hatékonyan sikerülek a felvételi munkálatok, hogy végül mind a 10 perc belekerült az amúgy fekete-fehér műbe.

A Ludas Matyi az első teljes hosszában színes magyar játékfilm. Gevaert negatívra forgatták, amelyik az idők során drámai módon elvesztette a színtelítettségét. Spirit Datacine film szkennerrel és daVinci színkorrektorral teszteket végeztünk a színek visszanyerésére meglepően jó eredménnyel, csaknem a teljes színspektrumot rekonstruálni tudtuk. A tesztet SD felbontásban végeztük, az eredmény a mellékelt videón látható.
Narráció hiányában kis írásbeli segítség a látványhoz:
1. lila-fehér monochrom képek: az eredeti negatív korrekció nélkül
2. zöld-barna képek: az eredeti, korrekció nélküli negatív pozitívra invertálva
3. barna árnyalatú valós képek: színkorrigált, restaurált eredmény.

A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.






ILYEN VOLT - ILYEN LETT












UTÓMUNKA REFERENCIÁK
Aktív Magyarország – Szabadulj ki a termeszetbe 45sec
- Website
- View website
A magyar nóta belga mestere
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt9638052/
- Website
- View website
X – A Rendszerből Törölve
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt6190456/
- Website
- View website
Ernelláék Farkaséknál
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt5537614/
- Website
- View website
Az itt élő lelkek nagy része
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt5687204/
- Website
- View website
Megdönteni Hajnal Tímeát
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt3151738
- Website
- View website
JÁTÉKFILMEK
VISSZAJELZÉSEK A PRODUKCIÓKTÓL
AMIÉRT MINKET ÉRDEMES VÁLASZTANI
- Több mint 20 év tapasztalat
- Magasan képzett szakemberek
- Professzionális felszerelés
- Kreativitás
- Pozitív hozzáállás
- Ár/érték arányos költségek
ILYENEK VOLTUNK
1993

Hosszú előkészítő munka előzte meg a Focusfox indulását. 1993-ban meglátogattuk a montreaux-i Broadcast Kiállítást a Genfi-tó partján.
1994

Az indulás alapfeltétele volt, hogy a már beharangozott Digital Betacam valóban elérhetővé váljon. Kiállításon már láttuk Las Vegasban és Amszterdamban is, mely kiállításokon azóta is rendszeres látogatók vagyunk.

A Digital Betacam képmagnók az amszterdami kiállításon, ahol meg is rendeltük őket (kordokumentum a bundesliga frizura).

A Focusfox Stúdió nevét a 20th Century Fox magyar alapítója, William Fox ihlette. Stílszerűen az egykor Kertész Mihály által alapított pasaréti filmstúdióban kezdtük meg működésünket.

Az akkori csúcstechbológiát képviselő gépek balról jobbra: Soundcraft hangkeverő, BVE-910 Sony editor, BTS Diamand switcher, Abekas A57 dual trükk gép és Aaton feliratozó.

A Stúdió szívét, a BTS Diamant képkeverő pultot a bécsi Philips kereskedőtől, Fritz Lang úrtól vettük meg.

Az operációs programokat természetesen floppy lemezeken kaptuk meg.

Első logonkat Kauker Zsolt kollegánk tervezte.
1995

A hazai reklámfilmkészítés aranykorának kezdete egybeesett a Focusfox indulásával. Sok híres játékfilmes alkotó (pl. Tímár Péter, Andor Tamás, Szatmári Péter) is aktív részt vállalt ebben az új világban.

Kameráinkkal elkezdődött a telephelyen lévő műteremben a Xenia láz c. ifjúsági TV sorozat felvétele.

Elindítottuk az Avid stúdiónkat is, a fantasztikus 54 GB-os háttértárolóval.

A később legendássá váló Fox konyha.
Első demo anyagunk.
1996

Amerika választásra készült (Bill Clinton nyerte másodjára), és ezt a NAB expora is behozták. A Focusfox első éve várakozáson felül sikerült, így elmondhatjuk, hogy ha más módon is, de egy választást akkor már mi is megynyertünk.

Villámlátogatás a Grand Canyon-ban.

Kalifornia egy látványosságát, a Zabriskie Point-ot Antonioni azonos című filmje tette világhírűvé.

Török Laci vezetésével elindult a CGI (az akkori nomenklatúra szerint: 3D) stúdiónk, a soraiban Ócsai Lacival és Illés Szabival.

Az őszi, amszterdami kiállításon az Eclipse grafikai pultunk gyártójának, a Getris Images-nak a standján feltűnt az általunk készített "Nyitnikék" című Westel reklám is.
1997

A Focusfox pályafutásának egyik legmeghatározóbb éve várt ránk. Hosszú tárgyalásban álltunk a Quantel-lel, a trükkészítés császárának, a Domino-nak a gyártójával. Nagy meglepetésünkre egy mini jet repülőgépet küldtek értünk, hogy megnézhessük a Newbury-ban lévő üzemüket. Természetesen mentünk...

Egy másik nehéz döntés is várt ránk, ám itt nem termékek között kellett választanunk, hanem a rendkívül magas vételár (300 millió Ft) megtérülhetősége volt a dillema. A forradalmi Spirit filmátíróról volt szó. Majd minden róla szóló hírben kiemelték, hogy semmivel sem összemérhető.

Először csak a hivatalos fotóját láthattuk.

A dolgok szerencsére úgy alakultak, hogy szeptemberben megrendelhettük ezt a fantasztikus készüléket Amszterdamban az IBC-n, ahol a kiállított készülkre rá volt írva a nevünk, ezért fényképezkedtünk vele.

Boldogan kocintottunk egymással és a készülék gyártójának, a Philips-nek a képviselőjével.

Az újságok a "millió dolláros üzletek" cím alatt számolt be a vásárlásról. Röpke 1,5 alatt "top Budapest post house" lettünk.

A készülékek 2017 telén érkeztek meg a Pasaréti útra, ahol egy otthonos hangulat kialakításával vágtunk bele a magyar filmesek meggyőzésébe, hogy nálunk is megkapják azt, amiért addig Bécsbe jártak dolgozni.

Fényelőként az akkori világverő berendezést, a daVinci korrektort választotuk.

Az avatásra a Philips és a daVinci képvíselőit kértük fel, akik stílszerűen egy filmszalagot vágtak ketté.

Balról a második, szemüveges úriember Mark Lawrence, a Quantel kereskedője,mellette pedig Kende Iván operatőr.