





A Focusfox név ismerősen cseng a hazai és nemzetközi filmes berkekben egyaránt. 1994-ben alakultunk mint az első és akkor még egyetlen magyarországi digitális utómunkastúdió. Azóta nagy utat jártunk be, melynek során a filmkészítés minden területén megvetettük a lábunkat.
Teljes körű, magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk partnereink számára: legyen szó reklámról, animációról, rövid-, dokumentum- vagy játékfilmről. A hozzánk érkező képi és hangutómunkák mellett mi magunk is komplett filmprodukciókat készítünk, amiben saját erőforrásainkon túl segítségünkre van a Magyar Nemzeti Filmalappal folytatott gyümölcsöző együttműködésünk.
Európa egyik legfejlettebb -THX és Dolby minősítést kapott - hangkeverő stúdiójával büszkélkedhetünk, ahol már eddig is számos magyar és több amerikai nagyjátékfilm hangosítása készült. Miközben folyamatosan lépést tartunk a filmes trendek változásaival és a digitális technika fejlődésével, küldetésünknek tekintjük a hagyományos, filmes technológia életben tartását is.

FOCUSFOX CINELABS HUNGARY
A Labort 2002-től üzemeltetjük (építésekor Kodak Cinelabs Hungary név alatt nyílt meg). A Focusfox Stúdió feladatának tekinti a hagyományos filmes technológia életbentartását , ezért miután a pozitív film nyersanyag vetítési médiumként vesztett népszerűségéből, a labort ma már csak negatív hívó laborként működtetjük.
BLACK / GREENBOX
Házon belül építettünk egy 6x5 m-es greenbox végtelenített hátteret, amit a legjobbnak tartott Rosco festékkel festettünk le. A kis műtermünk ideálisan, kényelmesen használható kiebb produkciók és packshotok felvételéhez. Háttér világításként a mennyezeti világítási sínekhez rögzített Sky Panels (Arri) lámpákat kínálunk.
FILMRESTAURÁLÁS
Speciális célszoftvereket használunk a digitális filmrestaurálásnál (koszkiszedés, villogás csökkentése, képstabilizálás stb), de az általános felhasználású berendezéseink (CGI, Flame, Baselight színkorrektor stb) is bármikor bevethetőek a legjobb eredmény eléréséhez. Hangrestaurálást is végzünk a hangstúdióinkban. A világszínvonalú szoftvereink mellett természetesen nagyon büszkék vagyunk a tapasztalt, tehetséges restauráló csapatunkra!FILMRESTAURÁLÁS REFERENCIÁK

A filmet 1941-ben forgatták és az olasz neorealista filmkészítők iskolateremtő műként tisztelték. A forgatás Erdélyben zajlott a II. Világháború idején nagyon nehéz körülmények között és ez nyomot hagyott a film fizikai állapotán.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.

A film terve még a II. Világháború előtt megszületett ám a forgatásra csak 1947-ben került sor. Koronként különböző politikai okok késleltették a film készítését s végül (szintén politikai okokból) a megvalósult mű fontos elemekben különbözik az eredeti forgatókönyvtől.
A film restaurálásának talán legnagyobb kihívása az volt, hogy a háború utáni súlyos filmnyersanyag hiány miatt szokatlanul sokfajta, maradék nyersanyagot használtak a forgatáson.
Tekintettel arra, hogy a film alkotói közül már senki sincs velünk, a végleges fényelést Sára Sándor irányításával végeztük, aki egykor Szőts Istvánnak, a film rendezőjének az asszisztense volt.
A restaurálást 2k felbontásban készítettük el.
A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.

Részben színes film, 4:3 képarány, 89 perc. Rendező: Radványi Géza
Az első magyar (részben) színes film. Az 1941-ben regnáló Magyar Kormány mindössze 10 percnyi újonnan kifejlesztett AGFA színes negatívot kapott és ezt mindet a Beszélő köntös forgatásánál használták fel. Olyan hatékonyan sikerülek a felvételi munkálatok, hogy végül mind a 10 perc belekerült az amúgy fekete-fehér műbe.

A Ludas Matyi az első teljes hosszában színes magyar játékfilm. Gevaert negatívra forgatták, amelyik az idők során drámai módon elvesztette a színtelítettségét. Spirit Datacine film szkennerrel és daVinci színkorrektorral teszteket végeztünk a színek visszanyerésére meglepően jó eredménnyel, csaknem a teljes színspektrumot rekonstruálni tudtuk. A tesztet SD felbontásban végeztük, az eredmény a mellékelt videón látható.
Narráció hiányában kis írásbeli segítség a látványhoz:
1. lila-fehér monochrom képek: az eredeti negatív korrekció nélkül
2. zöld-barna képek: az eredeti, korrekció nélküli negatív pozitívra invertálva
3. barna árnyalatú valós képek: színkorrigált, restaurált eredmény.

A film felújítását a Magyar Művészeti Akadámia finanszírozta, a munkálatokat a MANDA képviseletében Fazekas Eszter felügyelte és irányította.






ILYEN VOLT - ILYEN LETT












UTÓMUNKA REFERENCIÁK
Aktív Magyarország – Szabadulj ki a termeszetbe 45sec
- Website
- View website
A magyar nóta belga mestere
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt9638052/
- Website
- View website
X – A Rendszerből Törölve
- Client
- https://www.imdb.com/title/tt6190456/
- Website
- View website
Ernelláék Farkaséknál
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt5537614/
- Website
- View website
Az itt élő lelkek nagy része
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt5687204/
- Website
- View website
Megdönteni Hajnal Tímeát
- Client
- http://www.imdb.com/title/tt3151738
- Website
- View website
JÁTÉKFILMEK
VISSZAJELZÉSEK A PRODUKCIÓKTÓL
AMIÉRT MINKET ÉRDEMES VÁLASZTANI
- Több mint 20 év tapasztalat
- Magasan képzett szakemberek
- Professzionális felszerelés
- Kreativitás
- Pozitív hozzáállás
- Ár/érték arányos költségek
ILYENEK VOLTUNK
1993

Hosszú előkészítő munka előzte meg a Focusfox indulását. 1993-ban meglátogattuk a montreaux-i Broadcast Kiállítást a Genfi-tó partján.
1994

Az indulás alapfeltétele volt, hogy a már beharangozott Digital Betacam valóban elérhetővé váljon. Kiállításon már láttuk Las Vegasban és Amszterdamban is, mely kiállításokon azóta is rendszeres látogatók vagyunk.

A Digital Betacam képmagnók az amszterdami kiállításon, ahol meg is rendeltük őket (kordokumentum a bundesliga frizura).

A Focusfox Stúdió nevét a 20th Century Fox magyar alapítója, William Fox ihlette. Stílszerűen az egykor Kertész Mihály által alapított pasaréti filmstúdióban kezdtük meg működésünket.

Az akkori csúcstechbológiát képviselő gépek balról jobbra: Soundcraft hangkeverő, BVE-910 Sony editor, BTS Diamand switcher, Abekas A57 dual trükk gép és Aaton feliratozó.

A Stúdió szívét, a BTS Diamant képkeverő pultot a bécsi Philips kereskedőtől, Fritz Lang úrtól vettük meg.

Az operációs programokat természetesen floppy lemezeken kaptuk meg.

Első logonkat Kauker Zsolt kollegánk tervezte.
1995

A hazai reklámfilmkészítés aranykorának kezdete egybeesett a Focusfox indulásával. Sok híres játékfilmes alkotó (pl. Tímár Péter, Andor Tamás, Szatmári Péter) is aktív részt vállalt ebben az új világban.

Kameráinkkal elkezdődött a telephelyen lévő műteremben a Xenia láz c. ifjúsági TV sorozat felvétele.

Elindítottuk az Avid stúdiónkat is, a fantasztikus 54 GB-os háttértárolóval.

A később legendássá váló Fox konyha.
Első demo anyagunk.
1996

Amerika választásra készült (Bill Clinton nyerte másodjára), és ezt a NAB expora is behozták. A Focusfox első éve várakozáson felül sikerült, így elmondhatjuk, hogy ha más módon is, de egy választást akkor már mi is megynyertünk.

Villámlátogatás a Grand Canyon-ban.

Kalifornia egy látványosságát, a Zabriskie Point-ot Antonioni azonos című filmje tette világhírűvé.

Török Laci vezetésével elindult a CGI (az akkori nomenklatúra szerint: 3D) stúdiónk, a soraiban Ócsai Lacival és Illés Szabival.

Az őszi, amszterdami kiállításon az Eclipse grafikai pultunk gyártójának, a Getris Images-nak a standján feltűnt az általunk készített "Nyitnikék" című Westel reklám is.
1997

A Focusfox pályafutásának egyik legmeghatározóbb éve várt ránk. Hosszú tárgyalásban álltunk a Quantel-lel, a trükkészítés császárának, a Domino-nak a gyártójával. Nagy meglepetésünkre egy mini jet repülőgépet küldtek értünk, hogy megnézhessük a Newbury-ban lévő üzemüket. Természetesen mentünk...

Egy másik nehéz döntés is várt ránk, ám itt nem termékek között kellett választanunk, hanem a rendkívül magas vételár (300 millió Ft) megtérülhetősége volt a dillema. A forradalmi Spirit filmátíróról volt szó. Majd minden róla szóló hírben kiemelték, hogy semmivel sem összemérhető.

Először csak a hivatalos fotóját láthattuk.

A dolgok szerencsére úgy alakultak, hogy szeptemberben megrendelhettük ezt a fantasztikus készüléket Amszterdamban az IBC-n, ahol a kiállított készülkre rá volt írva a nevünk, ezért fényképezkedtünk vele.

Boldogan kocintottunk egymással és a készülék gyártójának, a Philips-nek a képviselőjével.

Az újságok a "millió dolláros üzletek" cím alatt számolt be a vásárlásról. Röpke 1,5 alatt "top Budapest post house" lettünk.

A készülékek 2017 telén érkeztek meg a Pasaréti útra, ahol egy otthonos hangulat kialakításával vágtunk bele a magyar filmesek meggyőzésébe, hogy nálunk is megkapják azt, amiért addig Bécsbe jártak dolgozni.

Fényelőként az akkori világverő berendezést, a daVinci korrektort választotuk.

Az avatásra a Philips és a daVinci képvíselőit kértük fel, akik stílszerűen egy filmszalagot vágtak ketté.

Balról a második, szemüveges úriember Mark Lawrence, a Quantel kereskedője,mellette pedig Kende Iván operatőr.
1998

Hosszas tépelődés és tesztelés után úgy döntöttünk, hogy a Domino-val szemben a feltörekvő Infernot választjuk. A Quantel udvariasnak csomagolt fax válaszban igyekezett ránk ijesztenünk

Az Inferno az akkor hyper számítógépnek tekintett Silcon Graphics Onyx2 számítógépen futott. A méretét a beérkezett dobozok száma is jelzi:

Az Inferno munkahely kialakításával egyidőben új szobát kaptak a 3D-s fiúk is és felesztettük az Inferno kisöccsét a Flint-ünket is:

1998-ban választás is volt, melynek meglepő eredményét az egyik nyugati lap így fogadta:

Első karácsonyi ünnepségünk a Remíz étteremben. Azóta is ott köszöntjük egymást minden évben.
1999

Az Inferno mestertanfolyamon oklevelet is kaptunk:

Babika és Edina nescafé-ból és palackos tejszínhabból azóta is visszasírt kávékkal kényeztették az ügyfeleinket (persze némi papírmunkát is végeztek). Ekkoriban kezdett beindulni az internetezés, a betelefonálós kapcsolattal, ám még az Edina mellett látható faxolás dominált. Babika előtt BetaSP És VHS kazetták.

Nyáron Napfogyatkozás mozdította meg az országot, hogy a legjobb helyről láthassa a tüneményt

Júliusban megvásároltuk a Spirithez a 2k kimeneti kártyát. Az aktuális hírlevél erről így szólt:

Szeptemberben az amszterdami kiállításon egész népes csapattal képviseltettük magunkat

Karácsonykor már 5 éve a Focusfoxban dolgozókat köszönthettünk
2000

Már 1999-ben megtudtuk, hogy el kell hagyni a pasaréti épületünket, ezért elindult a fejtörés: merre tovább? Végül úgy döntöttünk, hogy építkezésbe fogunk, s ehhez a Hűvösvölgyi úton találtunk megfelelő helyszínt, ahol az ott álló, valamikor nagyon szép, ám az idővel lepusztult villaépület le kellett bontanunk

Gőzerővel elindult az építkezés, hogy 2001 nyaráig el tudjunk költözni

Márciusban Brüsszelben egy kiállításon reklámoztuk magunkat

Az Atomium-ot is fejreállítottuk

Visegrádra nyári bobozásért kirándultunk el

Apránként kezdett alakulni a Fox Pláza

Ahhoz, hogy teljes legyen a digitális film technológia, a világon nagyon az első között megvettük az ArriLaser berendezést, amivel digitális képeket tudtunk filmre rögzíteni. Eleinte csak filmenként 1-2 perces betéteket csináltunk, de ez a hossz szép dinamikusan emelkedett.

Rengeteg külföldi stúdiót néztünk meg, hogy az új Focusfox székházban a lehető legkorszerűbb legyen a környezet is
Framestrore London

ITV London

La Truka Barcelona

Időközben egyre több Spirit fogyott a világban és a nevünk egyre ilusztrisabb nevekkel volt körülvéve
2001

Az építkezés télen is haladt, így tavasszal már szépen alakult a belsők is. Lefektették a padlóba a kábelcsatornákat, a fűtés-hűtést és a vízcsöveket

A szokásos HSC szimpóziumon bemutattuk a teljes digitális film technológiánkat

A Fox székház mögött elkezdtük építeni a Kodak labort is. Alul a lyuk, a leendő labor bejárata

Pasaréten elérkezett a bűcsú időpontja. Némi szorongással, de reményekkel telve kezdtük el a költözködést

Szinte még ki sem tettük a lábunkat, hozzákezdtek a legendás pasaréti Filmstúdió bontásához

A legsérülékenyebb (és legdrágább) berendezésünket hímes tojás módjára kézzel raktuk a helyére

A költözés fáradalmait kis ünnepléssel pihentük ki

2001 július 4-én elérkezett az új székház ünnepélyes avatása. A parkolóból értő kezek lépcsőzetes báltermet készítettek

Welcome drink

Nagyon sokan voltak kíváncsiak arra, hol fognak készülni a filmek a jövőben

Nagy megtiszteltetésként Illés papi bácsi vágta át az avatási filmszalagot

Az új székházban hamarosan elkészült Magyarország első, teljes hosszában digitális filmtechnológiával elkészült játékfilmje, az I love Budapest

Az amszterdami kiállítás rengeteg újdonságot hozott, de a Ney York-i sajnálatos események miatt sok látogató és kiállító is lemondta a résztvételt:

Karácsony, még benti cigizéssel
2002

Az évet a kicsit hűvös, esős Isztambulban kezdtük egy céges bemutatkozással

Felavattuk a Kodak Cinelabs Hungary-t, a hivatalos magyar Kodak Labort a Focusfox székházban. A Labor vezetői Szűcs Erzsi és Erdélyi Attila lettek

Júniusban nem kisebb filmes legenda, mint Ingmar Bergman jelenlétében bemutathattuk filmrestaurálási munkáinkat a Stockholmi Filmarchívumban. Bergman mester úttörő szerepet játszott a svéd archívum anyagának digitális felújításában

Nyári lazítás a daVinci vitorláson

Az elmaradhatatlan Karácsony, még mindig cigifüstben
2003

A Publicis produkciójában Menő Manó-s OBI reklámfilmet készítettünk. A jogtulajdonos előírásai szerint az animációs részt csak a film eredeti rendezője, Cavandoli mester készíthette, ezért Milánóba mentünk megbeszélni a részleteket. A mester már 80 közelében volt, de szellemileg és alkotóilag irigylésreméltóan fiatalos volt! A film rendben elkészült

Karácsony
2004

Las Vegas-i Fox autó

Ismét HSC szimpózium, ezúttal Gábor volt az előadó
2005

A U2 által megénekelt Joshua Tree Nemzeti Parkban

A HSC Legenda Díját 4 nagyon szerethető ember kapta meg: Illés papi bácsi, Tóth Janó, Zsigmond Vili bácsi és Kovács László.

Elkészült a Szabadság szerelem című film, melyben mi is dolgoztunk (producer: Andy Vajna, operatőr: Ragályi Elemér).
CSAPATUNK
